Monika Wicińska – o mnie

Nazywam się Monika Wicińska, z zawodu
i zamiłowania psycholożka i psychoterapeutka.
W pracy zależy mi na realnej pomocy klientowi zgodnie z ustalonymi celami i w odpowiednim dla niego tempie. Moją misją jest efektywna pomoc osobom, które chcą lepiej funkcjonować w życiu osobistym i zawodowym, borykają się z kryzysem, czy doświadczyły traumy. Wiele osób nie przypuszcza, że ich obecne trudności mają swoje źródło we wczesnym dzieciństwie. Styl wychowania czy stres, który przeżywały jako dzieci wpływa na to, jak układ nerwowy reaguje na bieżące sytuacje. Mózg niemowląt i dzieci jest z jednej strony bardzo plastyczny, ale z drugiej bardzo delikatny i wrażliwy na bodźce z zewnątrz. We wczesnym dzieciństwie rozwijają się struktury odpowiedzialne za emocje, ich właściwe rozpoznawanie, nazywanie i przeżywanie. Do 18-24 miesiąca życia to właśnie część emocjonalna układu nerwowego jest głównym pośrednikiem w komunikacji ze światem, ponieważ nie są wykształcone struktury poznawcze i język. Mózg od początku uczy się, jak reagować na świat i ludzi. Zapisują się pierwsze karty naszego postrzegania siebie, ludzi i świata. Jeżeli opiekunowie są spokojni i przyjaźni, układ nerwowy nie wzbudza się nadmiernie i jest przestrzeń na rozwój kory przedczołowej, czyli naukę, eksplorację otoczenia. Zdarza się natomiast, że rodzice (opiekunowie) nie są w stanie zapewnić bezpieczeństwa, wtedy dominującymi strategiami radzenia sobie są reakcje typowe dla sytuacji zagrożenia, czyli walcz, uciekaj, zamroź się, udawaj martwego lub obłaskawiaj zagrażającą osobę. Nauczone w dzieciństwie strategie w zasadzie bez większych modyfikacji są obecne w sytuacjach stresowych także w dorosłym życiu. O ile kiedyś pomagały dziecku przetrwać w niesprzyjającym środowisku, o tyle w dorosłemu znacząco utrudniają tworzenie satysfakcjonujących relacji partnerskich, czy nawet ze swoimi własnymi dziećmi i oczywiście- rodzicami. Czynnikiem leczącym jest już samo zrozumienie, co mogło wpłynąć na zaburzenia rozwoju emocjonalnego i poznawczego we wczesnym dzieciństwie. Uświadomienie sobie źródła problemu jest jedną z dróg prowadzących do zmiany nieadaptacyjnych przekonań o sobie i świecie w dorosłym życiu. Zapobiega powielaniu i popełnianiu błędów w opiece i wychowaniu własnych dzieci. Zrozumienie i przepracowanie podczas terapii nieadekwatnych reakcji emocjonalnych nas, jako rodziców pozytywnie wpływa też na bieżące zachowanie dzieci i redukcję tak zwanych „problemów wychowawczych” czy kłopotów w przedszkolu i szkole.

W pracy istotna jest też dla mnie skuteczność, dlatego stosuję narzędzia i procedury o naukowo potwierdzonym działaniu. Ukończyłam Szkołę Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej USWPS i jestem certyfikowaną psychoterapeutką poznawczo-behawioralną Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej (nr certyfikatu PTTBP 1549). Edukacyjnie jestem związana z Uniwersytetem SWPS- tam skończyłam Psychologię oraz studia podyplomowe Psychologia Kryzysu i Interwencja Kryzysowa. Następny etap to Psychotraumatologia i decyzja o tym, żeby pracować z klientami takim rozumieniu przyczyn ich problemów. Uczestniczyłam w wielu szkoleniach budujących kompetencje w pracy z traumą i kryzysem. Posiadam certyfikat psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii EMDR. W celu głębszego zrozumienia zaburzeń rozwoju u dzieci i trudności szkolnych Ukończyłam roczny staż w Akademickim Centrum Psychoterapii w Pionie Pomocy Dzieciom oraz studia podyplomowe Przygotowanie Pedagogiczne także na Uniwersytecie SWPS. Stale podnoszę swoje kompetencje w zakresie terapii i diagnozy psychologicznej uczestnicząc w specjalistycznych szkoleniach i superwizjach.

Poza psychologią mam doświadczenie w biznesie – 20 lat pracowałam w międzynarodowej korporacji, w obszarze obsługi klienta, sprzedaży i HR. Jestem także trenerem z ponad 2000 godzinnym doświadczeniem na sali szkoleniowej.
W życiu prywatnym jestem mamą trzech pełnoletnich już córek, życiową partnerką w związku i opiekunką trzech kotów.
Zachęcam do zapoznania się z ofertą gabinetu.

Zachęcam do zapoznania się z ofertą gabinetu.

Ukończone studia i szkolenia: